GLUME-DESPRE VÂNZĂRI ȘI MARKETING

Motto: “Fereste-mă Doamne, de prieteni, că de inamici mă feresc și singur!”


Glume culese (despre marketing), adaptate sau nu:

Capitolul 1

La un curs de Brand Storytelling si marketing, la debut, Trainerul le cere fiecăruia să spună o scurtă poveste despre un debut în afaceri sau despre un start-up ori înființarea unei noi firme bazate pe identificarea unei oportunități dintr-o analiză SWOT.
Totodată le reamintește cursanților că scopul principal al cursului este exersarea aplicării practice a conceptelor de marketing de către fiecare în parte pe propriul studiu de caz.

Primul cursant, nostalgic, povestește cum a ajuns să-și schimbe domeniul de activitate și, după douăzeci de ani de carieră în vânzări si marketing, să fie în situația unui nou start-up – de data asta – import de animale exotice …

Pentru infiintarea firmei, bineinteles ca a apelat la un avocat …

Se întâlnesc doi vechi prieteni, colegi de breaslă: un ASM din B2B și un Key Account Manager din FMCG.
ASM – abătut, plouat; KAM, debordând de bunăstare:
-Colega, am scăpat de provocări, puncte slabe și amenințări!
-Ce-ai aplicat ? Cum ai făcut ?
-Mi-am luat un elefant!
-Știi ce? – lasă-mă cu vechile tale tehnici de manipulare și povești de afaceri!
-Zău! Știi parcul meu de mașini?
– Da …
– Vine elefantul în fiecare zi – le spăla, dă cu coada, le lustruiește.
– Știi depozitul de conserve?
– Da …
– Vine elefantul, ia câte un palet odată, îl suie în camion … Zero cheltuieli de manipulare marfă!
– Nevastă-mea…
– Da, ce e cu ea?
Știi că e obsedată cu grădina de flori. N-am treabă, le stropește ăsta de cinci ori pe zi…
jet mic, jet mare … … Copiii… știi ce disperat eram cu ei. Am și uitat că-i am acum. Îi ia elefantul cu trompa, îi pune în spate, îi plimbă prin cartier, joacă fotbal cu ei.

După o scurtă pauză plină de liniște, ASM gânditor:
– Interesant! … Dar cât ai dat pe el?
-1.000.000 de euro, dar face toți banii…
-Auzi, nu mi-l vinzi mie?
-Ce să fac??? Face parte din familie acum! Nu e de vânzare. În plus, știi că am un principiu: nu mai fac afaceri cu prietenii …
-Hai că-ți dau 1.500.000, dar mi-l mie, doar știi ce probleme am acasă!
-Nu se poate. E sufletul nostru, cum să ne despărțim de el?
-Hai că-ți dau 2.000.000, dă-mi-l să scap de belele.
-Nu se poate. Îți comand și ție unul, dacă vrei, dar ai de așteptat un an.
-Îți dau 3.000.000! Ajută-mă să-mi rezolv problemele …, suntem ca frații,
am început împreună cariera în marketing!

-Bine … Dar să știi că ți-am dat de la inimă, era ca și copilul nostru …

După 6 luni se întâlnesc cei doi iar. KAM vesel, jovial.
ASM – terminat, cu părul alb, cearcăne mari…
-Ce mi-ai făcut … KAM?! M-ai nenorocit cu elefantul ăla!
De ce?
-Nu face nimic, frate. Parcul meu de mașini, îl știi…
– Da …
– S-a suit cu fundul pe mașini, mi le-a strivit.
– Știi biroul de vânzări online și content marketing?
– Da …
– Jonglerii cu laptopurile, fotbal cu desktop-urile ….
– Nevastă-mea…
– Nu zi …
– Obsedată si ea cu florile- a făcut pe ele, nu se mai vede o petală sub diatamai balega. Copiii… nu-i halește, dar îi bate cu trompa, îi aleargă prin casă. Sunt terminat!

-Băi, ASM – tu chiar ai o problemă!
-Da, bă, știu, cu elefantul de la tine!
-Nuuuu! Alta e problemă ta! Tu, cu atitudinea asta, n-o să vinzi niciodată elefantul ăla!

Trainer-ul, om cu experiență – dotat permanent cu simțul umorului la purtător și prezență de spirit (și dacă tot vorbim de spiritualitate – asta se traduce în “traieste clipa!”), modifică instant desfășurătorul evenimentului schimbând foaia de parcurs cu o diagramă Gantt ca urmare a unei abordări procesuale, și zice:
– Acum, primul exercițiu practic: Scoateți o foaie de hârtie și notați în ce măsură pe acest landingpage se regăsesc în mod corect etapele esențiale: ÎNCREDERE – CONȘTIENTIZARE, STÂRNIREA INTERESULUI, AMENTIARI – CUȚIT ÎN RANĂ, SOLUȚIA !, DESCRIEREA PRODUSULUI, DECIZIA DE CUMPĂRARE, CALL TO ACTION … …

După terminarea extemporalului, cursanții predau lucrarea și trainerul anunța victorios că un nou curs bazat pe lucrări practice s-a încheiat!

Morala:
“Toata lumea dă la orb; orbul – la nimenea!”


Plix – Locuinţa mea de vară e la ţara – fantezie de afaceri

Plix este un pelican corporatist plictisit, aproape blazat de atâta muncă de birou între betoane, de stres, de presiunea  timpului care nu mai este suficient pentru respectarea dead-line-urilor, cu toate că petrece poate prea mult timp în meeting-uri fără scop şi fără sens.  vezi articol



C O N T A C T  INFORMATII UTILE PENTRU AFACERI  COLABORATORI