Curtea de Arbitraj Ilfov din București (CAIB) este profund preocupată de situația actuală provocată de pandemia de COVID – 19 și de impactul pe care actualul context îl are asupra modalității de soluționare a diferendelor prin arbitraj.
Facem mențiunea că arbitrajul reprezintă o modalitate de soluționare a diferendelor cu un grad ridicat de flexibilitate, ceea ce constituie un avantaj în fața soluționării litigiilor prin intermediului instanțelor clasice. Marea majoritate a cauzelor ce fac obiectul unui litigiu în fața instanțelor de drept comun, pot fi soluționate prin intermediul arbitrajului cu o hotărâre ce constituie titlu executoriu.
Actuala situație impune măsuri adaptate la noul context digital, arbitrajul putându-se derula într-un mediu virtual. Astfel, siguranța personalului CAIB precum și luarea măsurilor necesare pentru continuitatea activității, în special ținând cont de posibilitatea creșterii numărului solicitărilor de arbitraj, urmare suspendării activității instanțelor de judecată, reprezintă o prioritate pentru noi în aceste momente.
Sub acest aspect, vă informăm cu privire la următoarele aspecte:
28 martie 2020
Un sondaj Best Jobs arată că peste 50% dintre angajatorii români au planuri să își continue afacerile, în ciuda agravării pandemiei de coronavirus. Pentru toți antreprenorii care vor să își mențină afacerile pe linia de plutire, să își păstreze angajații sau chiar să își dezvolte afacerea pe noi coordonate create de criza COVID-19, think tank-ul INACO Inițiativa pentru Competitivitate a lansat Ghidul Surselor de Finanțare pentru Companii în Timpul Crizei COVID-19. Este cea de-a noua ediție din seria Ghidurilor de finanțare pentru companii, realizată de comunitatea de profesioniști voluntari ai INACO.
„Bani există! Acest ghid adună ultimele noutăți pentru salvarea companiilor, 48 de oportunități active acum pentru finanțare nerambursabilă, nebancară, publică și private, națională și europene, în aceste vremuri delicate pentru sprijinirea întreprinderilor mici, mijlocii și mari. Beneficiarii pot fi companiile inovatoare, cele capabile de reprofilare a liniilor de producție la nevoile actuale, inclusiv cele care funcționează în zonele cele mai defavorizate zone, dar nu numai. Am inclus alte 7 programe cu finanțare europeană amânate, dar pentru care e bine să ne pregătim”, a declarat Andreea Paul, președinta INACO, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Relații Economice Internaționale – ASE și coordonatoarea acestui proiect.
In vederea adaptării la realitatea naționala si internaționala si venind in întâmpinarea celor doritori de perfecționare profesionala, Institutul Arbitral Roman anunță lansarea unui program de cursuri de arbitraj la distanta, in completarea programului de cursuri directe de arbitraj dezvoltate încă din 2019.
Programul de cursuri de arbitraj directe care se organizează la sediul Institutului Arbitral Roman din strada Toamnei nr. 127, București se modifica dupa cum urmează:
MODUL I :
Seria A: Vineri 8.05.2020 si Sambata 9.05.2020
Seria B: Vineri 29.05.2020 si Sambata 30.05.2020
Seria C: Vineri 12.06.2020 si Sambata 13.06.2020
MODUL II :
Seria A: Vineri 15.05.2020 si Sambata 16.05.2020
Seria B: Vineri 05.06.2020 si Sambata 06.06.2020
Seria C: Vineri 19.06.2020 si Sambata 20.06.2020
MODUL III :
Seria A: Vineri 22.05.2020, Sambata 23.05.2020, Duminică 24.05 2020
Seria B: Vineri 26.06.2020, Sambata 27.06.2020, Duminică 28.06.2020
Cu ocazia Festivalului de Șah Corporate Pallas Athena, Ediția a II-a, 21-24 mai 2020, Predeal, Hotel Carpați, organizăm un concurs de eseuri pe teme de șah.
OBIECTIVE:
Organizarea concursului de eseuri / articole în cadrul Festivalului de Șah Corporate Pallas Athena are ca obiective atât promovarea autorilor înscriși în concurs cât și promovarea jocului de șah.
Un alt obiectiv este stimularea domeniului eseistica / jurnalism / content-writing prin oportunitatea oferită autorilor de a-și valorifica munca prin vânzarea (cesionarea drepturilor de autor) articolelor înscrise în concurs.
Concursul presupune organizarea expunerii articolelor la locația și pe perioada evenimentului de business Festivalul de Șah Corporate Pallas Athena, expunerea pe pagina oficială de web a evenimentului și pe pagina de social media, acordarea unui premiu în bunuri și vouchere.
Sunt Cezar Iulian Armasu și sunt consultant pentru Smart Business.
Email
contact@cezariulian.ro