Brand storytelling – Cum se face?

brand storytellingStorytelling pentru incepatori

Ce este Storytelling?

Este o strategie de marketing si publicitate , utilizata în content marketing, pentru a relationa cat mai bine si apropiat cu publicul tinta. Blogul este o forma de storytelling.

Obiectivele Storytelling-ului

Construiți brand-ul: povestile tale transmit valorile asociate de brand; 
Construiți încrederea
: povestea trebuie sa genereze incredere;
Amintiți-vă de brand: o poveste bine spusa este mai usor de retinut;
Creati o conexiune: o poveste face legaturi emotionale cu clientii, cu angajatii, cu alte parti interesate; 

brand storytelling

Ce este brand storytelling?
Cum se face?
Publicul tinta
Povesti originale


După cum bine știm, activitatea pe Social Media a crescut în ultimii ani.
Acesta a pus intr-o noua lumina Brand Storytellingul.
Conceptul în sine se bazează pe povești autentice, oferite de organizații. Pe scurt, o nouă modă în materie de Marketing.

Scopul acestui nou concept este de a crește și de a stimula loialitatea clienților, angajamentul personalului propriu, afinitatea fata de brand a altor parti interesate.
Povestitorii urmăresc să obțină un echilibru între a aduce valoare publicului și obiectivul comercial.
brand storytellingMai bine spus, schimbarea percepțiilor consumatorilor, dar și creșterea veniturilor. 

Intenția este una bună și duce la atingerea rezultatelor publicitare cerute.
Trebuie luat în vedere și faptul că poveștile puternice propulsează brand-ul pe o piață extrem de competitivă.
Adăugarea de storytellinguri umanizează, și pune într-o lumină bună.

Teoria  comunicării  spune  că,  în  ziua  de  azi,  la  baza  comportamentului consumatorului de produse şi servicii stau motivele emoţionale, acestea câştigând teren  în  faţa  motivelor  raţionale.
Comunicarea ideilor printr-o poveste (storytelling) este mult mai eficienta decat un text simplu.
Aceasta este o metoda de a capta audienta si de a ramane in mintea auditorului pentru o perioada mai lunga de timp.

Povestea ta poate crea o afinitate fata de brand daca comunici cine esti, ce faci, care sunt valorile importante, cum rezolvi probleme si satisfaci necesitati, cum ajuti, cum te implici.

brand storytellingStorytelling-ul poate fi utilizat eficient si in prezentarile interne sau externe atunci cand demarezi un proiect nou de business.
Acesta te ajuta sa structurezi etapele unui proiect prin imagini si detalii sau sa comunici o serie de evenimente.

Te ajuta sa prezinti mai clar diverse aspecte: scopul, beneficiarii, esenta si valoarea conceptului, mijloacele, avantajele samd.      top page


Ca să fie mai clar la ce ne referim, am compus o listă de elemente esențiale pentru o povestire captivantă.
Ele te vor ajuta să te conectezi mai bine cu clienții tăi, cu angajatii si alte parti interesate.

În primul rând, e nevoie să știi care e publicul țintă.
Trebuie să cunoști aceste persoane pentru a te asigura că mesajul tău nu este doar trimis ci și înțeles.

Elementul cheie îl reprezintă o poveste unică a brand-ului.
Cine?, Ce?, De ce? sau Cum? sunt întrebări esențiale care ajută companiile să-și comunice mai bine intenția.


 

brand storytelling

 

 


brand storytelling

 

Cine ești?, Care sunt valorile tale?, Ce te face unic?, Care este povestea care te-ar propulsa deasupra altor brand-uri?
Iar răspunsurile la întrebări reprezintă strategia pe care trebuie să o aplici! Tot la acest pas, în urma unei analize a audienței tale actuale, dar și a competiției, îți vei putea seta și obiectivele.

Inspiră-te și din ceea ce competiția ta livrează pe piață și vezi cum creează ea o conexiune între influenceri și audiție.
Un alt pont ar fi să găsești persoane care au povești excepționale și fă-le parte din povestea brand-ului tău.

Prezentarea, in sine, trebuie sa atraga atentia publicului, sa fie dinamica, sa nu plictiseasca, de aceea stilul de prezentare este foarte important. Ca sa fii atractiv, transforma prezentarile in povesti, adapteaza-te la public si capteaza atentia chiar de la introducere.

Corelează povestea ta cu ansamblul Planului de marketing, cu misiunea si viziunea firmei.
Ia in considerare Analiza SWOT a companiei tale – este o importanta sursa de inpiratie!

Harta Mentala

Daca esti in cautare de idei creative pentru a prezenta un proiect, poti incerca “harta mentala”, astfel poti face asocieri sau conexiuni mai usor si mai clar. Harta mentala este o schita in care subiectul este in centrul paginii, de aici trasezi legaturi cu ideile principale care pot fi sub forma de imagini/desene sau cuvinte. Apoi poti face alte legaturi trasand alte linii catre imagini/cuvinte.      top page

Selectia de imagini

In alegerea imaginilor trebuie sa fii foarte selectiv.
Slide-urile care contin doar text sunt greu de citit si nu ajuta la interactiunea cu publicul.
Imaginile, materialele video mentin atentia publicului si asa creati o legatura mai apropiata cu audienta.

In concluzie, inainte sa incepi sa creezi o poveste trebuie sa reflectezi la ce puncte comune exista intre poveste si preferintele publicului tinta astfel incat povestea sa atinga latura emotionala, dar si pe cea rationala.


Dar nu uita nici de targetul de vârstă a publicului și de interesele acestuia – pentru că, în funcție de asta, poți face un storytelling ca la carte. Indiferent de produsul sau serviciile oferite, și indiferent de industria în care activezi, poți face storytellinguri convingătoare.
Iată mai jos 3 exemple:

  1. brand storytellingVideoclipurile reprezintă o metodă bună pentru un storytelling de succes. Sporești atât stimulii vizuali, cât și cei auditivi. În plus, expui publicul la „secretele” ascunse în spatele brand-ului tău. Pe metoda „de la omidă la fluture”. Oamenii vor vedea povestea producției tale. Desigur, poți adăuga chiar o mică istorie și poți arăta și procesul prin care se realizează producția.
  2. Podcasturile sunt o alternativă pentru a spori imaginația clientului. Astfel, poți să faci podcasturi ocazionale în care amintești de fiecare dată de ce e bun brand-ul tău, ce aduce nou, cum te poate inspira ca om.
  3. Mini-documentarele reprezintă, deasemenea, o optiune atractivă. Aici vei avea nevoie de o persoană care să fie asimilată cu produsul tău. Să-i rămână acea imagine întipărită în minte consumatorului. De exemplu, poate produsul pe care urmează să-l vinzi are legătură cu natura. Atunci poți lua un personaj căruia să-i conferi un stil vestimentar simplu și să-i prezinți viața de zi cu zi. Aici poți surprinde ideea de banal, și despre cât de important este produsul tău pentru a schimba viața.      top page

Gândește-te dacă ai raspunsul la întrebări de genul:

„Se îndreaptă totul către ceva pozitiv?”,
„Știu cu exactitate care e targetul meu?”.

În urma înțelegerii consumatorului, a mediului concurențial și a resurselor de care dispui, ai nevoie de o gândire strategică și creativă.
Posibil sa ai nevoie și de o echipă cu experiență, care să te poată ajuta să obții rezultate măsurabile.

Contractezi o echipă de consultanti de marketing pentru un set definit de sarcini, iar apoi îți modifici soluția de marketing în funcție de nevoile tale.
Echipa analizează rolul pe care îl servește povestea, segmentul la care ajunge și canalul de comunicare optim.
Apoi, se conturează povestea din jurul campaniei.


brand storytellingUn alt factor important este originalitatea. Nu trebuie să lipsească, este absolut necesară.

Scopul este să faci publicul să trăiască odată cu povestea. Să-l atragă, să-și dorească acel obiect, iar în final să-l achiziționeze.
Ia ca exemplu The Walt Disney Company. Aceasta, fiind destinată copiilor, tinde să arate binele, frumosul, fericirea, și alte emoții pozitive. Astfel, fac referire la lumea copiilor, care este plină de lucruri faine. Iar prin asta atrag. Căci nu doar copiii, ci și adulții se simt bine urmărind producțiile lor.

În aproape toate cazurile, poveștile lor au un final fericit.
Desigur, se îndreaptă spre partea emotivă a publicului, pentru a-l sensibiliza, și pentru ca publicul să consume cât mai mult din ce se oferă. Asta nu doar în cazul industriei cinematografice.

Esențialul este că brand-ul trebuie să creeze o imagine pozitivă pentru a se vinde.
brand storytellingDar, această decizie, cum pui brand-ul într-o lumină bună, o poți lua în urma analizării targetului și a intereselor consumatorilor.
Aceștia trebuie să rămână cu ceva din povestea în sine, să-i facă să-și dorească și mai mult să consume brand-ul.

De multe ori pot fi o serie de povești care sunt urmărite de către public până la îndeplinirea scopului final.
Ca totul să fie conform planului, găsește-ți unicitatea, citate potrivite și detalii relevante. Unicitatea poate fi manifestată în multe feluri, chiar și prin citate.
Acestea trebuie să fie concise și să transmită ideea principală a brand-ului.
Să fie ceva memorabil, pentru a face ca potențialul client să-și amintească de el.

Dacă vrei să-ți exprimi unicitatea și prin alte metode, sunt nelimitate opțiunile. Nu uita că asta atrage.

Amintește-ți mereu de brand-urile pe care tu le consumi și gândește-te ce te atrage să le achiziționezi.
Poate gustul, poate forma, poate culoarea, poate performanța. Asta depinde și de standardele tale.

Apoi gândește-te la brand-ul tău ce-l face să fie diferit.
Gândește strategia, dar nu uita cele 2 lucruri importante: targetul de vârstă și interesele consumatorilor. Scoate în evidență puterea brand-ului în storytellingul tău. Poate că ești un start-up mic sau un brand consacrat – cu toate astea, cu siguranță poți crea povești care să fie de succes!      top page


marketing


Vezi articole cezariulian.ro „Inspiratie Pentru Afaceri” – blog teme business si servicii B2B:

Umor: Plix – locuinta mea de vara e la tara Blog: Despre lobby – Influente in mediul de afaceri
Blog: Due Diligence Umor: Despre consultantii de afaceri
Blog: Despre marketing Servicii: Grafica si logo

C O N T A C T  INFORMATII UTILE PENTRU AFACERI  COLABORATORI