Un studiu TomTom citat de mediafax.ro într-un articol din 12.11.2018 arată că Bucureştiul ocupă locul trei în topul oraşelor cu cel mai aglomerat trafic din lume.
Acesta poziţie, alături de faptul că, după Bucureşti, se află oraşe foarte mari precum Jakarta, Moscova, Chongqing şi observând că în topul TomTom nu se mai află nici un oraş din Europa, creionează o imagine mai mult decât îngrijorătoare cu privire la intensitatea aglomeraţiei căreia trebuie să îi facem faţă în fiecare zi.

Dealtfel, sunt convins că toţi resimţim acut timpul mult prea mare petrecut în trafic, disconfortul cauzat de acest stres suplimentar, lipsa locurilor de parcare, costurile cu consumurile de carburant.

Cele mai eficiente soluţii de diminuare a aglomeraţiei în trafic sunt în sarcina administraţiei publice: extinderea, modernizarea, eficientizarea transportului public, investiţii în extinderea, lărgirea drumurilor, eficientizarea sistemului de dirijare a traficului, crearea locurilor de parcare.

Lipsa locurilor de parcare, mai ales în cartiere, dar şi în zona centrală, poate constitui o oportunitate de investiţie şi pentru mediul privat de afaceri.

Cred că, dincolo de cele pe care administraţia publică le face sau nu le face, fiecare dintre noi putem imagina şi implementa diferite soluţii pentru diminuarea intensităţii traficului şi evitarea aglomeraţiei.

Câteva posibile idei:
1. Modifică programul de lucru la firma ta.
Începe programul la ora 7:00 sau 7:30 ori, dacă este prea devreme, încearcă ora 11:00 sau chiar 12:00.
Sau poţi stabili, dacă specificul activităţii o permite, că o parte din angajaţi să începa lucrul foarte devreme, iar o altă parte să incepa lucrul spre ora prânzului. În felul acesta obţii şi avantajul că serviciile firmei sunt disponibile pentru clienţi şi la ore la care, probabil, serviciile concurenţilor nu sunt disponibile.
Un articol digi24.ro din 22.08.2018 arată că: “Piata muncii s-a redefinit în ultimii ani și a schimbat modul în care angajatorii se raportează la salariați. Clasicul program de lucru între 9 dimineață și 5 după-amiază riscă să devină istorie, de vreme ce tot mai multe companii se declară de acord cu programul flexibil.
În unele cazuri, acest lucru e prevăzut drept clauză în contractele de angajare.“ Același articol menționează că, potrivit BBC: “In Marea Britanie, de exemplu, doar 6% dintre angajați lucrează în intervalul clasic, 9-17. […] aproape jumătate dintre britanici și-au negociat cu angajatorii un program flexibil, pentru a se putea ocupa de educația copiilor sau pentru a jongla și cu alte activităti desfăsurate în afara muncii.”

2. Încurajează angajaţii să folosească bicicleta sau transportul în comun de acasă la serviciu şi viceversa.

3. Pentru posturile care implică o muncă clar planificată, măsurabilă şi uşor monitorizabila şi se poate realiza pe calculator / internet sau alte modalităţi, încurajează munca la domiciliu-în felul acesta reduci şi cheltuielile cu spaţiul de lucru şi aferente.

4.Dacă munca în timpul week-end-ului poate aduce firmei tale beneficii, prin creşterea numărului de clienţi sau alte avantaje, poţi stabili week-end-ul – total sau parţial – ca zile lucrătoare şi acorzi zile libere în timpul săptămânii.

campionat sah

5. Contractează servicii de curierat / delivery cu firme care utilizează pentru aceste servicii motociclete / motorete / biciclete.

6. Răreşte semnificativ drumurile pe care le faci la hipermarket. Consumi mult timp în trafic, mult timp în magazin şi, uneori, faci cumpărături excesive. În plus, multe dintre produsele de uz curent le găseşti la magazinul din colţ, fără timp pierdut şi fără coadă la casa de marcat. La preţuri comparabile, iar dacă există o diferenţă de preţ, atunci ia în calcul şi costul drumului până la hipermarket şi preţul timpului consumat.
Fără să consumi timp şi, de multe ori, la preţuri foarte bune, poţi cumpăra de la magazinele online cu livrare la domiciliu. În plus, în mediul online, poţi găsi foarte multe produse pe care nu le întâlneşti în hipermarket, la o calitate deosebită. Uneori produse inovative, cu aplicaţii interesante şi utile. Alteori oferte de produse care te inspiră şi îţi aduc bucurie.
De exemplu, aici găseşti o ofertă foare atractivă de cadouri deosebite, personalizate.

7. Şi pentru instituţiile publice, în special pentru serviciile care lucrează cu publicul, poate fi o opţiune împărţirea programului de lucru astfel încât o parte din angajaţi să lucreze foarte de dimineaţă, iar o altă parte să înceapă programul spre prânz, serviciile instituţiei devenind astfel disponibile pentru o mare perioadă din zi, fiind disponibile şi pentru persoanele active care au un job solicitant şi nu pot accesa servicii publice în programul uzual de până la ora 16-16.30. Astfel, cu acelaşi număr de personal, eficacitatea instituţiei publice poate creşte semnificativ.

8. Să-i reamintim Primăriei Capitalei necesitatea rezolvării cu prioritate a dificultăţilor din trafic.
Analiza SWOT din PLANUL DE DEZVOLTARE REGIONALĂ A REGIUNII BUCUREŞTI-ILFOV 2014-2020, la puncte slabe, pe poziţia a treia, identifică: “Aglomerarea traficului în zona urbană, cu tendinţe de creştere.” La secţiunea oportunităţi se menţionează “Masuri active de fluidizare a traficului în municipiul Bucureşti.”
Acelaşi document, la Capitolul 4. Strategii de dezvoltare regională, prevede Obiectiv specific “OS 4. Promovarea sistemelor de transport durabile şi reducerea blocajelor din cadrul reţelelor de transport;”



Vezi articole cezariulian.ro „Inspiratie Pentru Afaceri” – blog teme business si servicii B2B:

Blog: Brand Storytelling Blog: Cum se vede? – perspectiva clientilor
Blog: Cum se face? – Serigrafie – un business creativ Servicii: Promovare Online
Anunturi: Cum se vede? – Industria de publicitate Blog: Despre etichetele volumetrice – Cum se face?

C O N T A C T  INFORMATII UTILE PENTRU AFACERI  COLABORATORI

Share: