validare idei de afaceri

Eu am început activitatea în atelierul meu. Mi-a venit o idee de afaceri!
Am scos deja și am pus pe piață un produs nou.

Te rog să mă ajuți să-i dau forma finală cea mai potrivită, o formă care îți place ție, o formă care să fie utilă, cu potențial de ajutor chiar și pentru tine!

Ca o formă de adaptare la vremuri marcate de schimbări profunde m-am decis să implementez pe cezariulian.ro – blog “inspiratie pentru afaceri”, marketing online B2B, un nou tag “validare afaceri”.

În acesta perioadă antreprenorii, managerii, prosefionistii servicii pentru afaceri își văd amenințate business-urile și sursele de venit, sunt în postura de a-și adapta planurile de afaceri, de a căuta metode de salvare a afacerii, de identificare de noi oportunități, de a găsi noi căi de dezvoltare .

IMM-urile, principalul motor al economiei europene, sunt recunoscute ca avand un mare potential de schimbare si adaptare.
Fiecare apreciaza oportunitatile si posibilitatile prin prisma propriilor experiente si cunostinte. Nu prea este timp de testare.

Imi aduc aminte de o dezbatere pe tema identificarii de noi produse si servicii pentru dezvoltarea afacerilor. Fata de una din propuneri, cu caracter de originalitate, s-a exprimat opinia ca “asa ceva nu exista pe piata – sigur o sa fie un succes”. Una dintre reactiile participantilor a aratat ca inexistenta produsului pe piata nu este garantie a succesului – tu ai identificat o forma originala de a satisface o nevoie (dar este aceasta nevoie reala in piata?) a unor potentiali clienti. Segmentul de clienti vizat apreciaza la fel ca tine solutia prezentata? Oamenii sunt diferiti!

Daca nu ai timp si resurse pentru un studiu de marketing, cum procedezi? Iti asumi riscul de a aloca resurse si timp (cat de limitat pare a fi timpul acum!) pentru a implementa o idee noua de afaceri sau o idee / un concept pentru adaptarea business-ului actual la vremuri de criza cu speranta ca mediul intern si mediul operational iti va valorifica optiunea?

O varianta de ajutor poate fi prezentarea unui brief al optiunii aleasa de tine si solicitarea de opinii de la angajati, cunoscuti, clienti si furnizori, prieteni, familie si chiar de la necunoscuti.

Ce este “validare afaceri”?
Beneficiile partilor implicate
Exemplu
Chestionar

Ce este “validare afaceri”?

“validare afaceri” – validare idei de afaceri – este un instrument de potentare a unui astfel de demers al tau. Este o serie de articole pe blogul cezariulian.ro in care public idei de afaceri ori idei / solutii de rezolvare a unei dificultati specifice sau de dezvoltare a afacerii la solicitarea unui beneficiar, cu scopul colectarii opiniilor exprimate de cei care vor sa dea o mana de ajutor, in forma completarii unui scurt chestionar.

“validare afaceri” este un instrument online prin care se colecteaza datele din chestionarul de validare a unei idei de afaceri si de generare a unui raport cu media raspunsurilor primite.

“validare afaceri” – colectarea raspunsurilor aplicantilor la chestionar presupune trei parti:

  1. AUTORUL ideii de afaceri – cel care solicita ajutorul sub forma opiniilor transmise prin raspunsuri la chestionar fata de un rezumat al unei idei de afaceri;
  2. BLOGUL – cezariulian.ro publica ideea de afaceri si formularul de raspuns – chestionarul de completat;
  3. RESPONDENTII – cei care ofera ajutorul lor prin completarea formularului de raspuns.

“validare afaceri” este un serviciu gratuit pus la dispozitie de cezariulian.ro cu beneficii pentru toate partile implicate.

Beneficiile partilor implicate

Beneficii pentru AUTOR:

– autorul primeste un raport cu media raspunsurilor primite;

– autorul isi potenteaza demersul sau prin accesarea audientei cezariulian.ro si a paginii de social media https://www.facebook.com/smallsmartbusiness/; (pagina cu peste 3.800 like)

– autorul isi mareste rata de raspuns din partea cunoscutilor sai prin protectia anonimatului – autorul primeste media raspunsurilor – nu primeste opinii individuale – elimina astfel barierele de comunicare (parteneri de afaceri si cunoscuti care cunosc convigerile autorului ar putea opta sa-i protejeze amorul propriu al acestuia intr-o situatie de raspuns fata in fata)

Beneficii pentru BLOG:

– ofera pe piata un instrument nou, adaptat perioadei de criza, care ofera o solutie la o dificultate specifica;

– mentine interesul audientei;

– identifica potentiali clienti pentru dezvoltarea de colaborari sau servicii viitoare;

Beneficii pentru respondenti:

– Aplicantii primesc raport cu media raspunsurilor primite si isi imbogatesc astfel resursele pentru piata cu intelegerea modului in care este privita din exterior o idee de afaceri;

– Apicantii primesc bonus o invitatie in GAP – Grupul Antreprenorilor și Profesioniștilor Proactivi.  Grup destinat schimburilor de informații utile, schimburilor de experiență, grup suport pentru dezvoltarea afacerilor și pentru stimularea creativității și inovării în afaceri, grup de susținere pentru procese de dezvoltare și schimbare. Grup pe facebook.

EXEMPLU:

Te rog sa ma ajuti pentru validarea acestei idei de afaceri. Spune-mi parerea ta!

Completeaza formularul de mai jos.

TOCMAI AM PREZENTAT, in acest articol, o IDEE DE AFACERI

AUTORUL: cezariulian.ro – prin aplicarea ideii de afaceri prezentata se creaza un nou instrument, un nou serviciu pus pe piata de cezariulian.ro

Problema / dificultatea specifica: mentinerea si dezvoltarea audinentei pentru cezariulian.ro si pentru pagina de social media

BLOGUL: cezariulian.ro

RESPONDENTII:

– oricine doreste sa imi dea o mana de ajutor, poate completa chestionarul;

Te rog sa ma ajuti pentru validarea acestei idei de afaceri. Spune-mi parerea ta!



    danu


    danu