Transformă slăbiciuni în puncte forte și defecte în calități

puncte tari, puncte slabeCe te ajută te poate învinge.
Se spune că defectele omului nu sunt decât calități duse la extrem.
Ca “sarea în bucate” – dacă nu este – mâncarea nu are gust, dacă este prea multă, exagerat – mâncarea nu poate fi mâncată.

Se povestește că, odată,Ionel Brătianu a fost apostrofat de Nicolae Iorga în Parlament: „Ce să invătăm noi de la un inginer?” – la care Brătianu ar fi răspuns sec: „Măsura, domnule profesor, măsura!”

Dacă ești un om cumpătat, atent la cheltuieli – asta te ajută în viață și în afaceri. Dacă duci lucrurile prea departe – devii un om zgârcit, avar.
“Leneşul mai mult aleargă, scumpul mai mult păgubeşte.” – proverb românesc.
Din contră, dacă lipsa ta de cumpătare financiară este la un nivel alarmant și devii risipitor, adică cheltuiești resursele fără eficientă, fără eficacitate, atunci, în timp, riști ca afacerea ta să ajungă în criză de resurse pentru că rezultatul nu acoperă cheltuielile și intri în impas.

turnee sahAvariția apare din dorința de a acumula, de a deține. Probabil este determinată de nevoia de stabilitate, de siguranță. Cu cât ai mai mult în rezerve, cu atât ești capabil să faci față unor crize / penurii de amplitudini mai mari.
Să ai rezerve este un lucru foarte bun – acoperi riscuri.

Cât din rezultatul activității să aloci pentru rezerve?
Atât cât să nu afactezi activitatea curentă – dacă pui în rezerve mai mult decât poți, resursele pentru activitatea curentă – pentru salarii, pentru marketing, pentru reparații șamd sunt limitate – și de aici pot apărea tot felul de probleme – în loc să te protejezi tocmai îți provoci singur o criză.

Cât să aloci pentru investiții? Dacă nu aloci deloc îți periclitezi viitorul. Dacă aloci prea mult, riști să-ți afectezi activitatea curentă și nu se știe dacă mai ajungi să culegi roadele investițiilor făcute.

riscuri in afaceriRisipa poate aparea cand faci aprecieri gresite, supraevaluate, asupra efectelor unor masuri ce implica cheltuieli financiare si alte tipuri de alocari de resurse.
Presupunerile pe care le faci cu privire la rezultate nu se adeveresc, esti prea optimist ori visator.
Este adevărat că visul, perspectiva succesului în afaceri, este poate unul dintre principalele motoare ale spiritului antreprenorial.
Aste bine (unii spun chiar că ar fi una dintre rețetele succesului) să îți asumi riscuri – este o caracteristică a antreprenorului – este capabil să-și asume riscuri peste medie.
Se știe că persoanele cu o puternică nevoie de stabilitate și predictibilitate a veniturilor preferă poziția de angajat ori chiar angajat la stat.
Unii definesc profitul ca fiind categoria economică care răsplătește riscul asumat.

Este în regulă să-ți asumi riscuri. Stabilește limita!

Este in regula sa-ti asumi riscuri. Stabileste limita!
Dupa ce ti-ai costruit o poveste frumoasa care sa te motiveze pentru asumarea conditiei de antreprenor, ia un ragaz si gandeste la rece.
Acum creioneaza si scenariul pesimist. In acest caz ce se intampla? Poti sa-ti asumi consecintele in conditii rezonabile? Daca da, poti sa mergi mai departe.

planificarea afacerilorEsti un om calculat? Prea tipicar? Ori neprevazator?
Cat de planificata este afacerea ta?
“masoara de mai multe ori si croieste o singura data”

Cand planifici activitatea afacerii este bine sa ai in vedere toate componentele esentiale ale businessului tau si specificul domeniului de activitate. Planifica activitatea de resurse umane, activitatea de marketing, activitatea operationala. Planificarea financiara este foarte importanta.

Am observat multe companii IMM pentru care o forma operativa de cash-flow reprezinta forma de planificare si monitorizare financiara. Accentul pus pe cash-flow este in principu bun.
Dar nu trebuie sa omiti ca o factura emisa nu inseamna numai o suma pe care urmeaza sa o incasezi ci produce si alte efecte – impozite si taxe – datorii care trebuiesc platite, de exemplu. Este util sa intelegi si situatiile de tip buget.

In directia opusa, am vazut si situatii in care procedurile de planificare in activitatea operativa, prin complexitatea si multitudinea tipurilor de inregistrari, generau un consum de timp cu mult mai mare, disproportionat, decat executarea operatiunilor in sine – si asta uneori in situatii in care respectivele operatiuni aveau un efect financiar nesemnificativ in volumul de operatiuni al firmei respective.

Cauta sa te uiti detasat si cu discernamant la “defectele” tale si poti sa observi cat de lesne le poti transforma in calitati!
Observa ca si reciproca este adevarata.

Share: