Antreprenor în Alb și Negru – Experience Sharing Meeting

Ce este “Antreprenor în Alb și Negru”
Ce este “Smart Business Team”
Ce este “Experience Sharing Meeting”
Cum funcționează?
Orice antreprenor este creativ.
Ce este inovația în afaceri?
Exercițiu de creativitate – minisesiune de brainstorming
FORMULAR de înregistrare

Ce este “Antreprenor în Alb și Negru”

o “emisiune”, o sesiune zoom transmisă live online pe pagina de social media, in fiecare joi, de la ora 18:00
un schimb de experiență pe teme de business / antreprenoriat
o formă de a dezbate studii de caz și aspecte concrete din lumea afacerilor
un exercițiu de brainstorming în direct – stimularea creativității și inovației în afaceri

Participanți:
-Speakeri – maxim trei invitați: antreprenori, manageri, consultanți, profesii liberale șamd, care:
-vor prezenta în timp de 12 – 15 minute un studiu de caz faptic ori fictiv, inspirat dintr-o experiență proprie de business – un succes ori o înfrângere;
-vor răspunde la întrebări, vor formula întrebări la temele prezentate de ceilalți speakeri;
-vor formula o temă pentru exercițiul de brainstorming;
-Invitații / participanții la sesiunea zoom – vor pune întrebări, vor emite opinii, vor formula enunțuri în exercițiul de brainstorming;
-Audiența – cei care urmăresc / vizionează trasmisia live online a sesiunii zoom pe pagina de social media / alte canale video online – au ocazia de a pune întrebări, a emite opinii, a formula enunțuri ce pot fi preluate și transmise în sesiunea zoom de moderator.

inovatie si creativitate    inovatie si creativitate

Despre cum influențează factorii externi / macromediul activitatea IMM-urilor am să provoc o dezbatere în cadrul emisiunii transmisă live online “Antreprenor în Alb și Negru – Experience Sharing Meeting” de joi 26.11.2020, ora 18 trecute fix ce va începe, de acesta dată, de la ora 19:00 – vezi ARTICOLUL

Doresti să participi?
Completează FORMULARUL de mai jos.

Ce este “Smart Business Team”

Ansamblul speakerilor și al invitaților permenenti care participă activ la exercițiul de brainstorming


INVITAȚI PERMANENT:


Adrian Filip
Business Process Optimization Manager in cadrul DeutscheBahn Cargo Romania, subsidiara română a celui mai mare transportator feroviar din Europa.
Experienta 20 de ani in management.
Pregatire:
Universitatea ”Gheorghe Cristea”  Bucuresti – Facultatea de Relatii Economice Internationale
Alte pregatiri:
Piete de capital si Brokeraj (Camera de Comert si Industrie Bucuresti)
Auditor Intern pentru managementul calitatii (TUV Rheinland Romania)
Date de contact:
Email:adrian.filip@ymail.com
Mobil: 0722.29.31.44


Dan Cristian Ionescu
Am absolvit Facultatea TCM din Politehnica Bucuresti in 1982.
Dupa 2 ani de inginerie m-am dedicat pasiunii mele, SAH-ul devenind jucator si apoi antrenor profesionist. Detin titlul de Maestru FIDE si Antrenor emerit.
In 2005 am creeat brandul Luand care include o companie de marketing ce functioneaza si acum cu succes. In 2011 am fost recompensat cu un mini MBA gratuit de catre o oraganizatie non-guvernamentala pentru ca nu am intrat in faliment dupa criza din 2009 .
Ma pasioneaza creearea de noi relatii, public speaking-ul, dezvoltarea personala si evident sahul.
La 47 de ani m-am auto-recrutat in asigurari la ING, actualmente NN Asigurari de viata si pensii unde sunt VIP Consultant, cea mai inalta treapta de cariera din companie.
In prezent sunt dedicat activitatii de consultanta in domeniul asigurarilor si extinderii companiei de marketing


Dan A. Orlandea
de profesie psiholog, Trainer & Coach – partener John Maxwell Team. Ofer consultanta si consiliere in dezvoltarea oamenilor si a echipelor, cu o experienta de 600 de ore de coaching si 800 de ore de training.
Date de contact:

 


Ce este “Experience Sharing Meeting”

Schimb de experiență
-o provocare, te întâlnești cu oameni și idei noi;
-experiența unor abordări noi, așa cum au fost experimentate de alții ori în cazul expunerii de către tine a unei teme – cum se vede prin ochii celorlalți;
-depășirea zonei de confort;
-recunoașterea și înțelegerea unor fenomene generale;
-împrumutarea unor tehnici sau modele de lucru ori adaptarea unor practici;
-creșterea stimei de sine și a încrederii în propriile proiecte și decizii

Într-o lume în continuă schimbare, în viteză, aglomerată, ocupată, distrasă, într-un mediu bombardat cu subiecte care mai decare mai provocatoare și mai bombastice din agenda publică, politică, socială, în timp ce fiecare interlocutor cu care te întâlnești caută să-și prezinte și să-și susțină interesele – care să-ți “vândă” ceva, să-ți prezinte o propunere a lui – să-ți arate un MLM sau un nou concept de afaceri, dificultățile cu care se confruntă, să te invite la un eveniment sau să te înscrii într-o nouă formă asociativă, să-ți spună despre dificultățile cu care se confruntă ori, dimpotrivă, despre ultimile lui succese, tu – antreprenor sau manager de business – cu cine faci schimb de experiență pe temele tale profesionale de interes?

Știu, comentezi subiectele la ordinea zilei ori tendințele din domeniul tău de activitate cu ocazia întâlnirilor și discuțiilor pe care le ai cu colegii, clienții, furnizorii, partenerii de afaceri.
De fiecare data – aceleași persoane. Astfel se crează un “curent de opinie” – un trend susținut de fiecare data cu aceleași sau noi argumente. O paradigma specifică grupului.
Cu toții ne simțim bine când opiniile noastre sunt validate și întărite de interlocutor. Căutăm instinctiv să expunem o chestiune mai degrabă celor despre care intuim că ne va da dreptate, ne va întări în credința noastră.

Este asta productiv?
Se poate susține că da.

Eu am să-ți propun să ai curajul să încerci să dezbați ideile și preocupările tale într-un format la care participă și persoane pe care încă nu le cunoști.
Outside the box.
Prin schimbarea perspectivei, vezi ceea ce ce nu vedeai înainte.
Te ajută – flexibilitatea în gândire – să vezi dincolo de convențional.
Să improvizezi, să fii intuitiv, să te joci cu contextul și perspectiva.
O gândire creativă caută activ să iasă din tipare.
Inseamnă să privești într-un fel nou aceeași informație la care se uită toată lumea.
Gânditorul activ este cel care reorganizează mereu și mereu informația în idei noi, în produse noi.

În noua normalitate paradigmele se schimbă. Pentru a fi unul dintre câștigători, inspirația, creativitatea și inovația în afaceri poate fi unul dintre ingredientele de succes.

Cum funcționează?

1. Te înscrii ca participant la sesiunea zoom;
2. Dacă ai participat la trei sesiuni zoom “Antreprenor în Alb și Negru” – poți propune un studiu de caz, o temă pe care să o susții ca Speaker într-una din sesiunile viitoare – este posibil să fii selectat pentru a prezenta tema ta;
3. Participi, alături de Speakeri, la sesiunea zoom, pui întrebări și emiți opinii în sesiunea Q&A, participi formulând enunțuri la exercițiul de brainstorming
4. Primești o selecție de idei considerate valoroase de titularul temei – idei ce au vocația de a fi puse în practică ori idei care, deși nu sunt realiste, au potențialul de a relevă aspecte de luat în considerare pentru configurarea unor soluții.


Program:
18:00 – 18:05 Introducere, Prezentarea Speakerilor;
18:05 – 18:30 Studii de caz;
18:30 – 18:45 Sesiune Q&A;
18:45 – 19:00 Exercițiu de brainstorming:
19:00 – 19:05 Concluzii, anunțuri, diverse.

Orice antreprenor este creativ

Principala caracteristică a unui antreprenor este inițiativa, asumarea desfășurării unei activități economice.
Cel mai adesea debutul unei afaceri apare atunci când ai convingerea că ai identificat un factor de succes, un model, o tehnică nouă prin care poți răspunde unei necesități.

Antreprenorii au capacitatea de a vedea oportunităti acolo unde alții văd probleme, au capacitatea de a creă o viziune pe care o urmează cu pasiune și perseverență, își asumă riscuri acolo unde majoritatea oamenilor nu ar face pasul, găsesc soluții, uneori neconvenționale, la multitudinea de dificultăți cu care se confruntă la fiecare pas.

Tu ești un om creativ?
Am întâlnit de multe ori oameni care credeau despre ei înșiși că nu au capacitate creativă.
Ce trebuie să știi este că creativitatea este o abilitate care se poate dezvoltă, se poate “antrena”.

O altă idee care împiedică pe unii antreprenori și manageri să se apropie cu mai mult interes de ceea ce se numește creativitate și inovație în afaceri este percepția că acestea se referă la domeniul tehnic, au legătură cu abilitățile tehnice și cu descoperiri științifice – ceea ce este doar parțial adevărat.

Ce este inovația în afaceri?

“inovație și creativitate” – o formulare foarte des intalnită în politicile europene, în cerințele fondurilor nerambursabile, în programele guvernamentale.
“inovație și creativitate” – element de studiu de MBA, capitol distinct planurile de afaceri prezentările multor companii, subiect intens prezentat pe website- bloguri

Manualul OSLO a propus clasificarea inovațiilor în patru categorii: 1) inovația de produs; 2) inovația de proces; 3) inovația de marketing; 4) inovația organizatională.

Manualul OSLO , recomandă următoarea definiție conceptuală a inovației:

„O inovație este implementarea unui produs nou sau imbunătătit semnificativ (un bun sau serviciu), sau a unui proces, a unei metode noi de marketing, sau a unei metode de organizare noi în practică afacerilor, în organizarea locurilor de muncă sau în relațiile externe”. Cerința minimă pentru o inovație este aceea că produsul, procesul, metodă de marketing sau metodă de organizare trebuie să fie noi (sau semnificativ imbunătătite) pentru firmă.

Inovația de marketing este implementarea unei noi metode de marketing care implică schimbări semnificative ale designului produsului sau ale ambalajului, noi metode de vânzare, de plasare a produsului, de promovare a produsului sau în privință politicii de prețuri. Inovațiile de marketing au scopul de a satisface mai bine necesitătile clienților, urmăresc deschiderea de noi piețe sau o poziționare nouă a produselor firmei pe piată, cu obiectivul de a crește vanzările firmei.


Inovația de poziționare este o schimbare a contextului în care sunt livrate produsele și nu afectează semnificativ compoziția sau funcționalitatea produsului.De exemplu, introducerea unui produs bine definit pe o nouă piată reprezintă o inovație de poziționare. Trăsătura principală a strategiei de poziționare inovativă a produselor este managementul identitătilor, prin publicitate, marketing, media și ambalaje. Inovația de poziționare poate schimbă caracteristicile unei piețe existențe sau poate creă o piată complet nouă, care nu există anterior.

Inovația de paradigmă. Termenul de paradigmă și-a găsit locul în vocabularul managementului organizațiilor în expresii ca „schimbare de paradigmă” sau „ruptură de paradigmă”. Expresiile sunt înțelese, în general, pentru a implică faptul că un sistem tradițional de convingeri -vechea paradigmă- a fost înlocuit cu un nou mod de înțelegere, o nouă paradigmă. Inovația de paradigmă este o schimbare a modelelor mentale de acțiune pentru rezolvarea problemelor asociate cu inovarea unui produs sau serviciu particular. Exemple de inovații de paradigmă care redefinesc în mod radical natură organizației și politicile de management pot fi: schimbarea practicii de management, inlăturarea stilului autoritar, introducerea stilului participativ, abordări bazate pe echipe.

Exercițiu de creativitate – minisesiune de brainstorming

Despre Brainstorming
este o tehnică de creativitate în grup, menită să genereze un număr mare de idei, pentru soluționarea unei probleme: îmbunătățirea activității, dezvoltarea afacerii, depășirea unei dificultăți.

Brainstorming este focalizat pe cantitate.
Din cantitate poate rezulta calitate, această regulă favorizează creativitatea divergentă, căci dacă ar crește numărul de idei, ar crește și probabilitatea unei soluții eficiente pentru problema existentă.
Fără critici.
În loc să gandească la ce ar fi nepotrivit la un enunț, membrii sunt încurajați să se gandească la idei cât mai neobișnuite.
Dacă vrei să afirmi despre ideea altuia, poți să o reformulezi parțial.

Ideile trăznite sunt binevenite. Pentru a se obține o listă lungă de idei, ideile neobișnuite sunt binevenite întrucât ele ar putea inspiră soluții mai bune decât ideile obișnuite, de asmenea ele pot creă noi perspective sau diminua prejudecătile.
Stimularea combinațiilor: se combină și se imbunătătesc ideile.Ideile bune pot fi combinate pentru a obține o idee foarte bună – stimularea ideilor se face prin asociere.

Desfășurarea exercițiului de creativitate – minisesiune de brainstorming
Presupune un Moderator care conduce ședința și se asigură că regulile de bază stabilite și acceptate sunt respectate și o persoană care notează TOATE ideile generate

Desfășurător:

Speaker / Titularul temei
Prezentarea temei care face obiectul ședinței de brainstorming și a contextului relevant.

Invitații / participanții:
Generarea și exprimarea de idei. Formularea de enunțuri.

Audiența social media și alte canale video online:
Generarea și exprimarea de idei. Formularea de enunțuri ce pot fi preluate de moderator și exprimate în cadrul sesiunii zoom.

Moderatorul are un rol proactiv:
– pune întrebări stimulatoare, asigură respectarea regulilor, temperează – numai dacă este cazul – actorii care exagerează, lasă loc și celor mai puțin activi, poate mai puțin îndrăzneți;

Toate ideile generate sunt notate;

Selectarea și rafinarea ideilor:
Speaker / Titularul temei