Cum se vede? – Activitatea IMM-urilor în contextul măsurilor restrictive

efecte economice IMM covid 19Cum este afectata afacerea ta de masurile restrictive?
Cum este afectat domeniul de activitate in care opereaza business-ul tau de masurile restrictive?
Care crezi ca sunt domeniile de activitate si / sau firmele care inregistreaza cresteri in acesta perioada?

Importanta IMM in economie
Ce pot face autoritatile publice
Ce pot face antreprenorii si managerii
Sondaj de opinie

Importanta IMM in economie

Intreprinderile mici si mijlocii, definite ca acele întreprinderi care angajează mai puţin de 250 de persoane şi care au o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 de milioane de euro şi/ sau deţin active totale de până la 43 de milioane de euro,
marketing afiliatreprezinta principalul motor al economiei, fiind caracterizate ca avand o capacitate si o viteza de adaptare la conditiile de mediu extern in continua (iar acum dramatica) schimbare.

Conform unui articol Ziarul Financiar 11.12.2019 care citeaza o analiza a Comisiei Europene, Romania are 430.000 microintreprinderi si alte peste 50.000 afaceri mici si mijlocii – ceea ce reprezinta 99,7 % din total pe economie. In IMM-urile romanesti sunt angajati doua treimi din totalul salariatilor.

Parlamentul European, in documentul “Fise descriptive despre Uniunea Europeana” publicat in 02.2020 precizeaza: “Microintreprinderile si intreprinderile mici si mijlocii (IMM-urile) reprezinta 99% dintre intreprinderile din UE. Acestea sigura doua treimi dintre locurile de munca din sectorul privat si contribuie cu mai mult de jumatate din valoarea totala creata de intreprinderile din UE”

Avand in vedere acestea, reactia antreprenorilor si managerilor din IMM la actuala situatie generata de COVID 19, precum si masurile de protectie si incurajare pe care autoritatile publice le pot avea in vedere pentru segmentul IMM, sunt foarte importante pentru noi toti.

Ce pot face autoritatile publice

marketing afiliatAutoritatile publice vorbesc despre masuri cu privire la sprijinirea firmelor aflate in dificultate.
Putem observa ca un numar important de firme aflate in dificultate afecteaza cererea si produce efecte nefavorabile pe ansamblul circuitului economic. Dincole de efectul direct al masurilor restrictive: suspendarea tuturor activitatilor care implica grupuri de oameni, restrictiile de circulatie samd care afecteaza un numar mai mare de firme decat cele care sunt “direct expuse”, se adauga si un puternic factor psihologic propagat cu viteza: teama ca efectele economice vor fi dramatice si ca activitatea propriului business nu va putea fi sustinuta  – ceea ce a generat decizii premature, dictate de instinctul de autoconservare, al unor antreprenori si manageri, de autosuspendare a activitatii.

Nu stiu daca, in toate cazurile, s-a facut o analiza “la rece” – care sunt costurile totale reale de repornire / amorsare a afacerii dupa ce va fi trecuta perioada de rerstrictii versus costuri totale de functionare “la relanti” in acesta perioada sau in limita comenzilor primite, asa diminuate cum sunt.

Cat de eficienta este interventia autoritatilor publice in economie?            top page

Concentrarea atentiei pe “firme aflate in dificultate” reprezinta o abordare care nu ia in calcul:

  • Faptul ca sunt excluse firmele care functioneaza bine in acesta perioada, firme care, prin dezvoltarea activitatii ar putea “absorbi” o cantitate insemnata din efectele economice negative ale restrictiilor impuse de raspandirea virului;
  • marketing afiliatCriteriul “firme aflate in dificultate” presupune criterii birocratice care consuma resurse si intarzie producerea efectului pozitiv in econimie al interventiei publice;
  • Exista, chiar si in sectoarele expuse direct efectelor restrictiilor, antreprenori si manageri care au gasit solutii crerative, inovative de mentinere sau dezvoltare a activitatii prin adaptare la conditiile concrete sau reorientarea activitatii. Astfel criteriul “firme in dificultate” tocmai ii sanctioneaza pe cei mai performanti.

Apreciez ca ponderea cea mai mare a efortului public de sprijinire a economiei ar trebui orientat catre dezvoltarea activitatilor segmentului IMM, pe cat posibil, cu un minim de birocratie.

Interventia publica poate avea in vedere:

  • Plata integrala a salariilor persoanelor care intra in carantina sau izolare conform normelor in viguare;
  • Amanarea la plata a contributiilor pentru angajati;
  • Scutirea pentru plata contributiilor angajati pentru creearea de noi locuri de munca;
  • Amanarea platii creditelor de orice fel ale persoanelor fizice si juridice;
  • marketing afiliatCresterea cererii publice de produse si servicii furnizate de IMM;
  • Masuri pentru fluidizarea raporturilor intre comercianti: inlesnirea accesului la credite, prioritizarea mecanismelor juridice de rezolvare a diferendelor / litigiilor dintre comercianti;
  • Masuri active de sprijinire a sectorului bancar care sa fie capabil sa sustina disfunctionalitatile generate de restrictii.
Ce pot face antreprenorii si managerii

Am vazut reactii de tipul:
“stai sa vedem incotro se indreapta lucrurile”
“toti din domeniul meu de activitate si-au rastrans activitatea sau au inchis”
“nimeni nu se mai gandeste acum sa cumpere ….”
“toata lumea are probleme, nu se stie cat dureaza, nu mai este momentul sa …”
“doar vanzarea de mancare, de medicamente si platformele online mai functioneaza, in rest nimic!”
si toate par sau sunt adevarate!

arbitraj comercial

Sondaj opinie – solutionarea disputelor

Cu ceva vreme in urma am vorbit despre “transforma amenintarilor si punctelor slabe in oportunitati”.
Ei, acum sa ma vad si pe mine!
Sincer, nu am solutia miraculoasa, dar pot sa observ:

  • Sunt multe reactii emotionale generate de un curent de opinie deloc optimist care, in parte sunt justificate, in parte nu au o legatura directa cu realitatea;
  • Daca toti din domeniul tau si-au restrans / au incetat activitatea, atunci cine mai satisface cererea, asa diminuata cum este?
  • Daca acum “nu mai este momentul sa …”, atunci poate este momentul sa faci o analiza la rece a celor mai importante resurse pe care le detii si cum poti sa le valorifici, inclusiv prin identificarea unor noi activitati viabile;
  • Presupunerea ca “doar mancarea, medicamentele si online …” este cel mai probabil falsa, din mai multe considerente – daca doar unele domenii prospera, trebuie observat ca acestea consuma, la randul lor, resurse: au nevoie poate de angajati, cererea de servicii pentru afaceri creste, consuma
    marketing afiliat– nu stiu ce – creste cererea lor fata de furnizori; unele companii din aceste domenii, fiind “pe val” poate vor dori sa accelereze si vor investi mai mult in reclama si publicitate, in crearea unor noi capacitati de productie samd. Apoi, am constatat cu surprindere ca, in afara domeniilor care sunt acum pe crestere evidenta,
    sunt domenii de activitate care se dezvolta – la care nu m-as fi gandit.

Ce poți să faci ca antreprenor sau manager de IMM, ca profesionist independent?

Caută să eviți reacțiile emoționale.
Dacă ai decis să cauți soluții creative pentru depășirea acestei perioade, caută să te însoțești cu cei proactivi, cu cei care caută ca și tine să-și mențină și să-și dezvolte activitatea.
În felul acesta eviți să bați la uși închise, să ceri de la cei care nu îți vor da. S-au autosuspendat!
Fă schimb de experiență și de idei cu cei care caută soluții, nu cu cei care identifică problemele și imposibilitățile.

Completează chestionarul și primești bonus înscrierea în grupul GAP-grupul antreprenorilor și profesioniștilor proactivi.
Grup destinat schimburilor de informații utile, schimburilor de experiență, grup suport pentru dezvoltarea afacerilor și pentru stimularea creativității și inovării în afaceri, grup de susținere pentru procese de dezvoltare și schimbare.
Grupul este definit de Facebook ca un grup „Privat” – Doar membrii pot vedea cine este în grup şi ce postează.
facebook.com/groups/FB.GAP

Cred ca ar fi foarte utila o “colectie” de bune practici – popularizarea modului inventiv, creativ al firmelor care reusesc sa-si mentina / dezvolte activitatea in acesta perioada.


Daca esti antreprenor sau manager IMM si vrei sa public povestea ta / a business-ului tau, trimite-mi cateva idei, un brief si apreciem impreuna oportunitatea publicarii.


Initiez un sondaj de opinie la care te invit sa participi si tu:
cat de afectat este domeniul tau de activitate si firma ta, care crezi ca sunt domeniile de activitate care vor inregistra cresteri in perioada urmatoare?

Acest sondaj de opinie este o evaluare a PERCEPTIILOR si nu este o analiza statistica.
retroboutique.roRezultatele pot fi utilizate ca sursa de inspiratie, arata cum gandesc si resimt participantii la sondaj efectele masurilor restrictive.


CHESTIONAR

“Cum se vede? – Activitatea IMM-urilor în contextul măsurilor restrictive” – este un instrument online prin care se colectează datele din chestionarul de mai jos.
Aplicația este proiectată și implementată de cezariulian.ro – blog „Inspirație Pentru Afaceri”


Cui se adreseaza?

Directorilor, functionarilor si managerilor de companii din segmentul IMM, antreprenorilor, profesii liberale.

Află opinia managerilor și a antreprenorilor!
Completează chestionarul până la data de 04.05.2020 și primești Raport – media răspunsurilor primite

Update 20.04.2020: Chestionarul poate fi completat pana la data de 04.05.2020


Ce este?

Un sondaj de opinie, o radiografie a perceptiilor managerilor si antreprenorilor IMM, a modului cum se vede din perspectiva acestora, cu privire la efectele economice ale restrictiilor din acesta perioada.

Este un instrument prin care aplicanții primesc date (sub forma mediilor răspunsurilor primite) cu ajutorul cărora pot face propriile analize cu privire la modul in care este perceput efectul economic.


Ce nu este?

Nu este o analiza statistica, un studiu de piață sau o cercetare de marketing.


Rapoartele genarate conțin medii ale răspunsurilor primite.
Toate răspunsurile sunt tratate cu confidențialitate și sunt transmise sub protecția anonimatului.

Nu se trasmit nici unei părți datele de identificare ale respondenților.
Rapoartele nu conțin citate din răspunsurile la întrebări.
Rapoartele conțin doar o exemplificare a celor mai frecvente aspecte comune ce rezultă din răspunsurile la întrebările deschise.



     


    factureaza.me


    Vezi articole cezariulian.ro „Inspiratie Pentru Afaceri” – blog teme business si servicii B2B:

    Blog: Despre lobby – Influente in mediul de afaceri Un important plus în arbitrajul comercial românesc
    Blog: Cum se vede? – arbitrajul comercial Blog: Premiere in arbitrajul comercial romanesc
    Blog: Cum se vede? – Industria de publicitate Blog: Despre arbitraj comercial – avantaje si practici