content writingDacă ai ajuns pe această pagină înseamnă că fie ai nevoie de servicii de content marketing, fie ai curiozități în legătură cu ce înseamnă, de fapt, acest domeniu. Așa că, vom începe cu o scurtă descriere a ce înseamnă „content marketing”, care sunt metodele de a realiza content marketing , si anume prin content writing și copy writing, unde și prin ce instrumente de suport este folosit.

Content marketing-ul este, printr-o definiție simplă, procesul prin care se crează imaginea unui brand, instrumentul principal care face un brand ușor de identificat și de recunoscut.

Pentru un brand contentul este, pe lângă un instrument, și o soluție datorită faptului că este accesat voluntar de publicul țintă și reprezintă o informație de care publicul are nevoie.

Să realizezi content marketing înseamnă să livrezi mesajul prin conținut relevant și calitativ care să îți aducă un trafic organic.

Cele mai importante metode prin care se poate realiza procesul de content marketing
  • articole și postări de blog
  • postări pe rețele de socializare
  • e-mail-urile de tip newsletter
  • grafică și printuri
  • reclame video
  • podcasturi, etc
Etapele prin care se realizează procesul de content marketing

Prima etapă este strategia, după care urmează creația, distribuția și măsurarea. Astfel, după ce realizăm și livrăm conținutul publicului țintă, acesta are următorul traseu, numit și buyer’s journey: educare, considerare și decizie.

Educarea este realizată prin conținut de tip informațional care include video-uri educative, rapoarte, infografice, articole de blog, articole de specialitate și nu numai. Considerarea oferă un conținut practic și constă în webinarii, cursuri online, advertoriale, podcast-uri și comunicate. Decizia, prin conținutul comercial, constă în newslettere, videoclipuri comerciale, campanii, reclame plătite pe social media și aplicații web sau pentru mobil.

Scopurile fiecarei etape

Fiecare dintre aceste etape ale traseului pe care îl parcurge consumatorul de conținut are un scop.

Educarea are ca scop notorietatea brandului și atragerea consumatorului realizate prin reach și prin click-uri. Astfel, conținutul trebuie să răspundă unei nevoi și să ofere informații consumatorului care, la rândul lui, caută aceste informații. 

Content Marketing

Considerarea caută activare, mai exact, obținerea de lead-uri. Aceasta se realizează prin subscripție la newsletter sau prin interacțiune de tip direct message. În limba engleză acest concept se numește „customer engaging” și se referă la implicarea publicului țintă activitățile unui brand.

Ultima etapă, decizia, are că scop conversia, retenția și recomandările.
Conversia se referă la vânzări, la transfomarea consumatorului de conținut din cititor în cumpărător de produse sau servicii, iar retenția se referă la menținerea și fidelizarea clientului față de brand. Recomandările caută review-uri directe, testimoniale sau menționări pe social media, aceastea fiind un instrument de baza în formarea încrederii față de brand a publicului.

Unele dintre cele mai importante metode de a realiza content marketing sunt content writing-ul și copy writing-ul.

Cele două concepte sunt diferite, deși sunt deseori înțelese greșit. Content writing-ul este o informație cu scop educativ, care satisface o nevoie pe termen lung, mai exact, o informație general valabilă, pe care publicul țintă o caută de unul singur în scopul aflării unui răspuns. Copy writing-ul, pe de altă parte, este dinamic și are ca scop o interacțiune de moment pentru satisfacerea unei nevoi de scurtă durata.

Un exemplu de content writing este o postare pe blog care informează publicul despre aspecte ce au legătură cu serviciile sau produsele oferite de brand („Cum să vinzi căni personalizate”). Copy writing-ul este, cel mai des, o reclamă directă care nu educa, ci doar atrage click-uri („Căni personalizate la doar 29lei”).

Prin copy writing înțelegem că un brand reușește să atragă, pe moment, prin campanii plătite un trafic mare, apare întrebarea „care sunt avantajele content writing-ului?”. De ce o postare pe blog de tip informativ poate ajuta un brand?

Cele mai importante beneficii pe care le generează redactarea de conținut
  • informația pe care brand-ul tău o prezintă, oferind publicului o soluție
  • atragerea motoarelor de căutare care aduc website-ului trafic organic, pe o perioada de lungă durată
  • D E S C O P E R Afidelizarea publicului, astfel încât, consumatorul de conținut săse poată întoarce pe site pentru și mai multe informații
  • oferă credibilitate și valoare website-ului tău, deoarece publicul înțelege că nevoia de informare a pieței este acoperită, pe lângă nevoia de produse și servicii propriu-zise

IULIAN SMALL&SMART Business oferă servicii de content writing, dar și de copy writing pentru afacerea ta. Pe lângă serviciile de redactare de conținut, IULIAN SMALL&SMART Business oferă și cursuri de content marketing cu aplicații practice și noțiuni de optimizare SEO unde poți afla, în detaliu, cum și prin ce instrumente să-ți ridici afacerea la cele mai înalte standarde de pe piață, la momentul actual.

Cursurile oferite le poți găsi chiar la secțiunea de „EVENIMENTE/CURSURI” a blogului, iar pentru servicii de content writing sau copy writing contactează-mă telefonic sau prin e-mail pentru a stabili împreună care sunt nevoile afacerii tale și cum te poate ajuta IULIAN SMALL&SMART Business.


Vezi articole cezariulian.ro “Inspiratie Pentru Afaceri” – blog teme business si servicii B2B:

Blog: Brand storytelling – Cum se face? Blog: Cum se face? – Sistem management cf ISO 9001
Blog: Cum se face? – Sistem management cf ISO 9001 Blog: Despre marketing

 

C O N T A C T  INFORMATII UTILE PENTRU AFACERI  COLABORATORI

Share: