due-diligenceDue-diligence poate fi cheia unei afaceri prospere, poate să fie modalitatea prin care vei face diferența între un business care să îți aducă satisfacții și unul care să nu reziste și să îți cauzeze numai probleme.
Evită risipa de bani, de energie și de timp prin această metodă, prin această soluție: due-diligence.

“Due-diligence” este folosit pentru o gamă largă de servicii și proceduri.
Astfel, identificăm due-diligence financiar, due-diligence fiscal, due-diligence în domeniul juridic.

Termenul “due diligence” înseamnă “atenție necesară” sau “îngrijire rezonabilă” în utilizarea generală.
DEX: Diligență – Sârguință, osteneală; zel, promptitudine

Ce este due-diligence?

Due-diligence este un termen utilizat pentru a descrie un proces de analiză, proces realizat cu ajutorul unor specialiști în domeniu.
Când vine vorba de a investi într-o nouă afacere, ai o idee și nu ți-e foarte clar de unde trebuie să începi și care sunt pașii spre succes, ideal este să apelezi la acest tip de analiză. Metoda due-diligence îți va oferi asigurarea că afacerea ta nu va fi supusă riscurilor juridice sau fiscale și că nu pot apărea asemenea probleme neprevăzute.

due diligenceAceasta constă într-o analiză făcută cu ajutorul unei echipe de profesioniști, analizăcare te poate ghida spre o afacere profitabile, în care să nu existe riscuri neprevăzute sau care nu pot fi ținute sub control.

În momentul în care decizi să lucrezi cu o echipă care să realizeze un due-diligence, vei avea o imagine clară, de ansamblu și în detaliu, a tuturor riscurilor care pot să apară din interiorul companiei tale.
De asemenea, o astfel de echipă îți va oferi consultantă pe toată durată procesului de vânzare sau refinanțare a afacerii tale.

Due-diligence și noile investiții                                                     – TOP PAGE –

Due-diligence este o metodă care se utilizează des de către cei care vor să investească într-o afacere deja existentă.

Este soluția recomandată pentru minimizarea posibilității de a descoperi riscuri juridice, fiscale sau financiare abia după ce tranzacția a fost efectuată. Astfel de riscuri pot deveni probleme foarte grave pentru afacerea ta, iar performanțele investiției și chiar ale întregii echipe pot fi mult scăzute.

Un alt avantaj al recurgerii la metoda due-diligence este acela că o echipă de profesioniști te va consilia pe toată durata procesului de cumpărare, astfel încât demersurile să fie făcute conform normelor în vigoare, dar și pentru ca prețul de achiziție să fie unul convenabil și corect, corespunzător așteptărilor tale.

Ideea unui due-diligence este de a fi sprijinit, ca antreprenor, ca investitior, pe parcursul tuturor etapelor care trebuie duse la îndeplinire anterior tranzacției, dar și în timpul și după efectuarea ei.
Scopul este acela de a deține controlul asupra afacerii tale, din toate punctele de vedere.

Tmuranos.roipuri de Due-diligence financiar                                                  – TOP PAGE –

O primă clasificare a procesului de due diligence este în două mari categorii: soft și hard.

În lumea fuziunilor și a achizițiilor, există o delimitare între  “hard” și  “soft”.
În activitatea tradițională M&A, o firmă absorbantă
implementează analiști de risc care efectuează due diligence studiind costurile, beneficiile, structurile, activele și pasivele – adică hard due diligence.

Cu toate acestea, tot mai multe oferte sunt supuse studiului de cultură a unei societăți, de management, precum și alte elemente umane, altfel cunoscut sub numele de soft due diligence.

Due Diligence este efectuată de către companiile care doresc să facă achiziții, de către analiști de cercetare de capital, de către administratorii de fonduri, broker-dealeri și investitori.
Due diligence privind securitatea de către investitori este voluntară.
Cu toate acestea, brokerii sunt obligați din punct de vedere juridic să efectueze acest proces pentru o garanție înainte de a o vinde, ceea ce ajută la prevenirea oricăror probleme care decurg din nedivulgarea informațiilor pertinente.

Există mai multe tipuri de due-diligence financiar, în funcție de serviciile pe care o echipă de profesioniști le poate oferi.
Mai jos prezentăm o scurtă clasificare a acestora:

  • În ceea ce privește analiza situației financiare, sunt cuprinse următoarele activități:
  • Evaluarea documentelor contabile importante din punctul de vedere al schimbărilor de evaluare şi modificărilor contabile
  • Studierea contractelor încheiate cu clienții, furnizorii și angajații, cu urmărirea consecinţelor acestora asupra activelor, finanțelor și veniturilor companiei țintă
  • Deducerea rezultatelor corespunzătoare preţului de cumpărare, de exemplu, EBITDA sau EBIT
  • Analiza veniturilor din vânzări și a marjelor în funcție de sectoarele în care activează compania
  • Examinarea prognozelor financiare existente și crearea de alternative
  • Verificarea preciziei matematice a planificării integrate
  • Alte servicii de tip due-diligence:
  • Determinarea posibilelor situaţii care împiedică încheierea unei tranzacţii
  • Analiza companiei în vederea identificării generatorilor de valoare esenţiali, a factorilor determinanţi ai succesului precum şi a factorilor de risc
  • Consiliere cu privire la forma tranzacţiei (structurarea achiziţiei)
  • Evaluarea ţintei
  • Asistenţă în vederea stabilirii şi negocierii preţului tranzacţiei
Due diligence în domeniul juridic                                                   – TOP PAGE –

Există mai multe domenii în care se poate apela la serviciile de tip due diligence.
Mai sus am discutat despre due diligence financiar, iar acum facem o scurtă descriere a celui din domeniul juridic.

Această secțiune a procesului de analiză se referă la documente.
Ceea ce vrem să scoatem în evidență este faptul că due diligence în zona legală se face pentru verificarea contractelor 
încheiate de companie cu furnizori, clienți, angajați, contracte de garanțe, contracte de împrumut, actele de înființare ale societății și toate mențiunile ulterioare, actele de proprietate aferente activelor firmei, autorizații etc.


Din pacate, se poate intampla uneori sa intri in dezacord cu clientii sau furnizorii tai pe aspecte precum: neincasarea banilor la timp, obiectiuni cu privire la caracteristicile produselor ori serviciilor livrate, timpul de executie, modalitatea de livrare. Daca diferendele nu se pot rezolva pe cale amiabila, poti apela la Arbitrajul comercial – cu beneficii privind costurile implicate, timpul redus de solutionare, confidentialitata dezbaterilor si alte avantaje prezentate in articolul: https://cezariulian.ro/arbitraj-comercial/ 


Analiza documentelor trebuie făcută numai de profesioniști care pot să vină cu un feedback real în ceea ce privește afacerea ta, astfel încât să o poți ține sub control din punct de vedere juridic și să nu apară probleme.

Due diligence în dreptul muncii                                              – TOP PAGE –

O altă etapă a procesului de due diligence este verificarea cotnractelor de muncă ale angajaților companiei, Regulamentul de Ordine Interioară și contractul colectiv de muncă la nivel de unitate.
Prin această metodă, veți cunoaște riscurile la care se poate expune compania pe care o conduceți.
Poti consulta un avocat.

Due diligence pentru proiecte imobiliare                                 – TOP PAGE –  

Achiziționarea unui imobil nu este un lucru simplu.
Tocmai de aceea, e indicat să ai alături o echipă de specialiști care să te consilieze în această privință pentru a fi sigur că faci alegerea potrivită.

În momentul în care decizi să faci o asemenea achiziție, trebuie verificat istoricul proprietății, dar și legalitatea clauzelor contractuale.
Este evident faptul că numai un specialist un domeniu  poate furniza toate informațiile de care aveți nevoie în acest sens, astfel încât să știți la ce riscuri te poți expune.

Beneficii:

  • identificarea potentialelor riscuri din cadrul companiei ;
  • monitorizarea acestor riscuri;
  • posibilitatea de a controla si rezolva eventuale probleme.
Due diligence fiscal                                                               – TOP PAGE –  

Procesul de vânzare, de fuziune sau de achiziție trebuie planificat și implementat în cele mai bune condiții.

Pentru a ajunge la un rezultat final satisfăcător, ideal este să ai alături experți în domeniu care te pot consilia în toate etapele, inclusiv în cele de pregătire și în cele de negociere cu partenerii de afaceri.

Consultanța fiscală include următoarele servicii:

  • Identificarea unor structuri eficiente si sigure din punct de vedere fiscal;
  • Identificarea unor oportunitati de reducere a costurilor fiscale asociate tranzactiei;
  • Identificarea unor oportunitati de reducere a obligatiile fiscale viitoare;
  • Planificarea structurilor de tip holding;
  • Integrarea eficienta din punct de vedere fiscal a unei noi achizitii intr-un grup existent;
  • Asistenta fiscala si juridica completa in pregatirea raportului de fuziune/divizare;
  • Servicii de consultanta/implementare post-tranzactie;
  • Asistenta in implementarea unei politici adecvate privind prețurile de transfer.
Due diligence, pentru siguranța afacerii tale                                    – TOP PAGE –

Due diligence este, așadar, o investigație sau un audit ale unei potențiale investiții sau al unui produs pentru a confirma toate faptele care ar putea include revizuirea înregistrărilor financiare. Procesul de due diligence se referă la cercetările efectuate înainte de încheierea unui acord sau a unei tranzacții financiare cu o altă parte.

Investitorii efectuează due diligence înainte de a cumpăra o garanție de la o companie. Due Diligence se poate referi, de asemenea, la ancheta pe care un vânzător o efectuează referitor la un cumpărător, astfel încât să poată evalua dacă cumpărătorul are resurse adecvate pentru a finaliza achiziționarea.

Un asemenea process cum este cel de due diligence poate fi făcut numai alături de echipe de profesioniști care prestează astfel de servicii. Indiferent că e nevoie de o analiză juridică, financiară, legată de dreptul muncii sau altele, numai specialiștii sunt cei în măsură să vină cu recomandări și soluții care pot fi definitorii pentru afacerea pe care urmează să o desfășori.


Vezi articole cezariulian.ro „Inspiratie Pentru Afaceri” – blog teme business si servicii B2B:

 

Anunturi: Cum se vede? – Industria de publicitate Blog: Cum se vede? – perspectiva clientilor
Blog: Cum se face? – Sistem management ISO 9001 Blog: Cum se face? – Clinica stomatologica
Blog: Responsabilitate socială sau filantropie? Blog: Despre lobby – Influente in mediul de afaceri

C O N T A C T  INFORMATII UTILE PENTRU AFACERI  COLABORATORI



 

Share: