PROMOVARE MEDIA SAU PUBLICITATE

publicitate

Pornind de la simpla întrebare “Ce este publicitatea și cum se realizează ea?” vom analiza aspectele de bază ale acestui proces, numit promovare media sau publicitate.

Publicitatea este o formă de comunicare care are ca scop promovarea unui produs sau a unui serviciu. Aceast tip de comunicare se realizează prin procesul plasării unei reclame în universul mass-media (TV, presă, radio, online, outdoor/indoor, cinema).

Publicitatea acționează pe termen lung și influențează comportamentul consumatorului sau al publicului țintă avizat față de produsul sau serviciul promovat și menține fidelitatea acestora față de produs sau serviciu. Astfel, publicitatea după scop poate avea rol de informare, de convingere sau de reamintire.

ATL (Above the Line)
BTL (Below the Line)
Ce încercăm să obținem în urma campaniei publicitare?
Planul de Marketing
Începe acum !

În funcție de modul de realizare a unei campanii de promovare, publicitatea poate fi de două tipuri:

arbitraj comercial

ATL (Above the Line)

Este un tip de publicitate care folosește mediile de comunicare convenționale, fără a pune presiune directă pe publicul țintă, acesta luând sigur decizia de vizionare sau ascultare a mesajului. Datorită costurilor reduse, este cel mai utilizat mod de publicitate, dar eficiența sa este deseori scăzută din cauza lipsei de intruziune directă cu consumatorul.

Un alt dezavantaj al acestui tip de promovare este lipsa unui feedback direct din partea publicului.

În publicitatea de tip ATL se regăsesc:

  • spoturi comerciale TV
  • spoturi și reclame radio
  • bannere web
  • machete de presa
  • printuri digitale sau printuri offset, atât indoor, cât și outdoor

 

 

BTL (Below the Line)

Este un tip de publicitate care acţionează direct, prin intermediul organizării de evenimente, prin comunicare PR, dar nu numai. O astfel de campanie de promovare garantează rezultate imediate prin fidelizarea consumatorului, care este realizată prin interacțiune directă.

Cele mai folosite mijloace de publicitate de tip BTL sunt:

  • evenimentele
  • expozițiile
  • târgurile
  • materialele promoționale și promoțiile
  • tehnică de direct mailing

publicitate

Obiectivele de media sunt cele care răspund la întrebarea “Ce încercăm să obținem în urma campaniei publicitare?”

publicitateObiectivele de media provin din obiectivele de publicitate care provin, la rândul lor, din obiectivele de marketing, cum ar fi:

  • creșterea vânzărilor
  • creșterea notorietății mărcii (brand awareness)
  • atragerea de noi consumatori
  • fidelizarea consumatorului
  • repoziționarea pe piață
  • pătrunderea în segmente noi de piață

În funcție de obiectivele campaniilor de publicitate, care sunt de a informa, a convinge sau a reaminti, stabilim o strategie media luând în considerare toți parametrii campaniei (public țintă, obiceiuri de consum media, acoperirea geografică, sezonalitatea produsului, buget, creația publicitară).

publicitateSuporturile de promovare sunt selectate în funcție de interesele publicului țintă căruia ne adresăm.
Odată aleasă strategia de promovare, împărțim bugetul astfel încât mesajul să ajungă la publicul țintă.
Negociem cu furnizorii în vederea cumpărării de spațiu publicitar. Alegem în final soluțiile cele mai eficiente pentru îndeplinirea obiectivelor, prin optimizarea costurilor.

Suporturile de comunicare se diferențiază în funcție de impact, acoperire și costuri.
Cumpărarea de spațiu publicitar va concretiza scopurile campaniei, prin optimizarea costurilor:

  • Televiziunea are o acoperire (reach) foarte mare și datorită acestei acoperiri are cel mai mare impact, pentru că ajunge la un număr foarte mare de consumatori și potențiali consumatori
  • Radioul este un suport ideal pentru promoții/vânzări deoarece se merge pe ideea de “scurt și la obiect” (comunicare pe termen scurt)

  • Presă este un mediu eficient de furnizat știri. Conținutul mai dens, în text, poate oferi mai multe detalii tehnice, care nu pot fi transmise la TV sau la radio
  • Online se pot face campanii interactive în timp real. Oferă flexibilitate, feedback direct și instant al performanței campaniei și targetare în funcție de interesele consumatorului
  • Panouri stradale permit atragerea atenției asupra mesajului și are o perioada mare de expunere. Se pot face campanii cu targetare geografică
Planul de Marketing

Dacă suntem curioși despre ce este publicitatea și ce înseamnă obiectivele, cel mai probabil, avem nevoie de un plan de marketing.


O schemă clasică a unui plan de marketing se realizează astfel:

1. Rezumat al planului de marketing

De la sine înțeles, prima etapă este reprezentată de o scurtă descriere a întregului plan din care clientul să înțeleagă la prima vedere care este scopul și cum va fi acesta realizat.

2. Studiu de piață

Această etapă se realizează prin cercetarea propriu-zisă a pieții, astfel încât să fie clar înțelese nevoile publicului și ofertele competiției. De asemenea, în această etapă intră și modelul de
“buyer persona” care stabilește tipurile de consumatori.

3. Stabilirea obiectivelor

Cea de-a treia etapă reprezintă stabilirea exactă a obiectivelor, ce dorim să obținem în urmă întregului proces de promovare a produsului sau a serviciului vizat.

4. Stabilirea strategiilor

Această este, probabil, cea mai creativă secțiune a unui plan de marketing. O dată ce am înțeles exact consumatorul (în funcție de criterii demografice, psihologice, etc) și obiectivele, putem începe strategia de marketing, fără a uită că cele două aspecte merg mâna în mâna. De exemplu, degeaba obiectivul este brand awarness pentru un nou centru de bronzare, dacă mediul demografic al publicului țintă este rural.

5. Implementarea proiectului

În acesta etapă, se pun în practică strategiile propriu-zise, țînându-se cont de durata stabilită a proiectului.

6. Feedback-ul și evaluarea

În ultima etapă se analizează în diferiți parametri dacă proiectul și-a atins obiectivele.

Advertisingul începe întotdeauna cu o discuție.

Vă stăm la dispoziție pentru orice întrebare privind campanii media (TV, radio, online, outdoor, presă scrisă), cumpărare spații publicitare sau producție de spoturi TV și radio.

Vă invităm la o cafea să discutăm despre Cine sunteți, ce anume vindeți și cum va proiectați scopurile în viitor.

Contactează-mă telefonic sau prin e-mail pentru a stabili împreună care sunt nevoile afacerii tale și cum te poate ajuta IULIAN SMALL&SMART Business.


Vezi articole cezariulian.ro “Inspiratie Pentru Afaceri” – blog teme business si servicii B2B:

Servicii: Promovare Online Servicii: Grafica si logo
Blog: Brand storytelling – Cum se face? Blog: Cum se face? – Etichete volumetrice

 

C O N T A C T  INFORMATII UTILE PENTRU AFACERI  COLABORATORI

 

 

 

 

Share: