Marketing online – ce înseamnă și instrumente utile

Dacă vrei să te conectezi cu cei pe care îi targetezi prin business-ul tău, trebuie să te duci în online, la locul potrivit, la momentul potrivit  și folosești instrumentele de marketing online potrivite ca  atingi rezultatele dorite.

Marketing-ul online este simplist spus strategia cu care te promovezi. Ideea principală este că nu poți vinde ceva cuiva care nu vrea acel ceva. Ca să vinzi, trebuie să vii cu mesajul potrivit la persoana potrivită, la momentul potrivit. Un marketing online corect implementat, exact asta face  – împarte vizitatorii site-ului tău în mai multe categorii și le oferă ceva pe interesul lor. Aici intră și materiale gratuite, nu doar produse/servicii contra cost.

Marketing-ul online are totodată un impact și asupra altor aspecte precum structura site-ului, web design-ul acestuia, textul seo sau asupra tehnologiilor de programare folosite.

Importanța marketing-ului online

În primul rând ai opțiuni multiple de promovare precum SEO, campanii PPC, email marketing ți multe altele. Totodată în online poți găsi și modalități de promovare cu costuri mai reduse în comparație cu o reclamă la TV, de exemplu. Cu ajutorul Google Analytics poți să vezi în timp real ceea ce se întâmplă pe site-ul tău, traficul de pe acesta în funcție de perioada de timp care te interesează.

Principalele instrumente de marketing online:

  1. Site-ul companiei
  2. Optimizare site pentru motoarele de căutare (SEO)
  3. Social Media – pagina de Facebook
  4. Canalul de Youtube
  5. Publicitatea online
  6. Marketing mobil

Cu toate în piață de media din Romania, televiziunea este principalul mijloc de comunicare, digitalul are cea mai rapida creștere. Numărul utilizatorilor creste, iar instrumentele de marketing online trebuie se adapteze la noile obiceiuri de consum pe internet. Modurile de comunicare  se schimba rapid. De exemplu, potrivit estimărilor GPeC și ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), piața românească de e-commerce va atinge și, probabil, depăși pragul de 5 miliarde de euro în 2020.

  1. Un instrument de baza pentru orice afacere este chiar site-ul companiei

Fie e un site informativ sau educativ sau este un magazine online, atunci când se pun bazele de design web trebuie se tina cont site-ul în sine este o formă de marketing online pentru afaceri. Numele domeniului trebuie fie în legătură cu denumirea comercială și domeniul de activitate. Compania ar trebui sa proiecteze site-ul bine structurat si să stabilească gradul de automatizare al site-ului.

marketing onlineInstalează Google Analytics, aplicație oferita gratuit de către Google care monitorizează aproape întreagă activitate din paginile site-ului, cum ar fi:

– de unde vine traficul pe site

cât timp sta pe fiecare pagina

numărul de pagini vizitate de către un vizitator

– sursele de trafic (organic și referințe), plus cuvintele cheie care au generat traficul organic

  1. Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare ( SEO)

marketing onlineModul în care motoarele de căutare evaluează site-urile se schimbă frecvent și, prin urmare, e necesară actualizarea constantă a cunoștințelor în acest domeniu pentru atragerea și menținerea unui trafic orientat către site.

Metode de optimizare SEO:

Cuvintele cheie ajuta motorul de căutare să identifice site-ul web. Odată ce au fost alese cele mai populare cuvinte cheie, ele vor fi integrate în site, în poziții strategice pentru a permite motoarelor de căutare să le recunoască

– Fiecare pagină din site trebuie fie relevantă pentru unul sau două cuvinte cheie, concentrându-se pe acestea

– Adăugarea în site de conținut bogat și de calitate, relevant pentru cititori și care conține cuvintele cheie, într-un mod firesc în text

Acțiuni de SEO extern și anume prin integrarea link-urilor către acesta în alte siteuri sau blog-uri. Prin informații relevante și valoroase, promovarea pe blog creează o legătură de încredere cu cititorul său fidel

  1. Social Media – pagina de Facebook

Rețelele de socializare ajuta un business să interacționează cu clienții existenți. Unele dintre cele mai populare platforme de social networking includ: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram și altele.

La fel ca și un blog, o pagina de Facebook necesita atenția și efort pe o perioada lunga de timp. Și pe Facebook, pagina are nevoie de conținut original, atractiv + poze personalizate, de timp dedicat căutării de informații interesante pentru audienta, metode de interactiune cu fanii sub diferite forma, de exemplu concursuri, comentarii.

  1. Canalul de Youtube

Clipurile video sunt de obicei fișiere de mari dimensiuni, care ocupă mult spațiu, de aceea se pot folosi platforme video, cum este Youtube-ul pentru stocarea de marketing onlinereclame sau material video de educare/informare, ca de exemplu:

– Videoclipuri de tip „Cum să…” – pentru prezentare de caracteristici tehnice produs sau descrierea modului de utilizare a serviciului

– Clipuri testimoniale care demonstrează modul de utilizare și eficienta produsului sau a serviciilor

– Clipuri care oferă o imagine de ansamblu a companiei

– Clipuri video “teaser” care oferă clienților o avanpremieră, înainte de lansarea propriu zisa a

produsului/serviciului

  1. marketing onlinePublicitatea online

Selecția de siteuri, pentru a face publicitate, va tine cont de toate  informațiile despre comportamentul vizitatorilor pe site-ul pe care dorim îl promovam. În al doilea rând, trebuie să se dezvolte un design creativ pentru anunț (reclama), astfel încât să fie atractiv. Reclama va lua forma unui banner plasat în diferite poziții ale paginii web selectate. Scopul este de a convinge utilizatorul să viziteze site-ul pe care dorim îl promovam. Costurile de publicitate depind de numărul de afișări cumpărate și de poziționarea în pagina sau în secțiunile potrivite cu mesajul reclamei.

  1. Instrumente de marketing mobil

Marketingul mobil  implică aplicații mobile, de exemplu:

– Marketing mobil în jocuri – este un canal important în care reclamele sunt plasate în jocuri pentru telefoane mobile

– Coduri QR – clienții scanează codul QR și se conectează prin intermediul legăturii sale direct la pagina web a companiei

– Marketing bazat pe localizare – anunțurile mobile apar în apropierea locației utilizatorului în raport cu distanța unei afaceri specifice – Reclame cu imagini pe mobile

– SMS – trimiterea de oferte sub formă de text utilizatorilor, chiar daca sunt considerate fiind instrumente de modă veche


marketing online


Vezi articole cezariulian.ro „Inspiratie Pentru Afaceri” – blog teme business si servicii B2B:

Blog: Despre arbitraj comercial, avantaje si practici Blog: Cum se face? – Serigrafie – un business creativ
Blog: Cum se face? – Clinica stomatologica Blog: Cum se face? – Sistem management ISO 9001
Glume: Despre consultantii de afaceri Blog: Surse de finantare IMM
Blog: Strategie de marketing si vanzari Anunt: Caut colaborator consultant afaceri

C O N T A C T  INFORMATII UTILE PENTRU AFACERI  COLABORATORI